Diskomforto makštyje prevencija

Diskomfortas makštyje sukelia daug nepatogumų, turi įtakos jūsų seksualiniam gyvenimui. Tikslios makšties diskomforto priežastys sunkia nustatomos. Kai kurios moterys yra labiau nusilinkusios diskomforto atsiradimui, negu kitos. Žemiau išvardintos rekomendacijos gali padėti jums išvengti diskomforto makštyje, tačiau to garantuoja.

Higiena

Intymi higiena gali padėti išvengti diskomforto makštyje. Juolab netinkami higienos įpročiai gali padaryti daugiau žalos, nei pilnas higienos normų nesilaikymas. Tai vyksta dėl agresyvaus paprasto muilo ir detergentų poveikio. Vietoj muilo, kuris gali pažeisti apsauginį odos sluoksnį ir sukelti sudirgimą, geriau rinkitės natūralius produktus su švelnaus veikimo ingredientais, kurie nekeičia intymios vietos pH reikšmės ir nenuplauna apsauginio odos sluoksnio. Intymios higienos prausiklį naudokite tik vieną kartą per dieną, jeigu jaučiate poreikį nusiprausti dažniau, pavyzdžiui, pasportavus ar šiltą dieną, naudokite paprastą vandenį. Tačiau turėkite omenyje, kad pakanka tik nuplauti intymia vietą paprastu šiltu vandeniu. Nusausinimui švelniai tapšnokite minkštu, švariu rankšluosčiu. Keliaujant ar jaučiant poreikį atsigaivinti keletą kartų per dieną menstruacijos metu, naudokite intymios higienos servetėles.

Po tualeto intymią vietą visuomet valykite nuo priekio nugaros link, darydamos atvirkščiai, jūs galite pernešti bakterijas iš išangės į makštį, kur jos gali sukelti infekciją.

Seksualinis elgesys

Gimdymo kontrolė apsaugo tik nuo neplanuoto neštumo, todėl taip svarbu prezervatyvą naudoti kiekvieno visaverčio lytinio akto metu. Turėkite omenyje, kad dažnai keičiančioms partnerius moterims didėja bakterinės vaginozės atsiradimo rizika.

Skirkite daugiau laiko įžangai. Tai ne tik užtikrins atitinkamą nuotaiką, bet ir leis jūsų makščiai pakankamai sudrėkti, siekiant išvengti trynimo. Jeigu jūs jaučiate makšties sausumą, naudokite vaginalinį drėkiklį ar labrikantą, džiaukitės neskausmingu lytiniu aktu ir užkirskite kelią audinių sužalojimui.

Įklotai ir tamponai

Higieninius įklotus ir tamponus reikia keisti kas 3-4 valandas, siekiant išvengti sudirgimo dėl ilgo menstruacinio kraujo kontakto su oda ar makšties sienelėmis. Šios taisyklės taip pat taikomos kasdieniams įklotams – nors jie ir atrodo kaip puiki priemonė, užtikrinanti gaivumą visą dieną, turėkite omenyje, kad jie neleidžia odai kvėpuoti, tuo pačiu padidina sudirgimo ar infekcijos atsiradimo tikimybę. Jeigu jūs pastoviai naudojate kasdienius įklotus, būtinai keiskite juos, praėjus keletui valandų.

Apranga

Nenešiokite ilgai labai aptempiančių rūbų, tokių kaip siauri džinsai, leginsai ar šortai. Prie kūno priglundantys rūbai, juolab pagaminti iš nenatūralių audinių, sukelia trynimą ir karštį bei mažina oro pritekėjimą prie intymios vietos. Visi šie veiksniai skatina mikrobų augimui palankios aplinkos atsiradimą.

Toki pat taisyklė taikoma ir pasirenkant apatinius. Vietoj sintetinių audinių suteikite pirmenybę natūralioms medžiagoms, pavyzdžiui, medvilnei.

Plaukelių šalinimas

Kad ir ką jūs pasirinktumėte – skutimąsi, vašką, depiliacinį kremą ar kitą priemonę, egzistuoja švelnios intymios vietos odos sudirgimo rizika. Siekiant išvengti diskomforto, sudrėkinkite odą prieš procedūrą, o po jos atlikimo naudokite natūralų produktą.

Kiti naudingi patarimai

Venkite viešųjų maudymosi vietų, tokių kaip viešieji baseinai, sūkurinės ir burbulinės vonios, ir t. t. Taip pat nenaudokite jokių produktų (losjonų, dušo gelių, vaginalinių purškiklių ir t. t.), kurių sudėtyje yra detergentų, chemikalų, kvapiųjų medžiagų, dažiklių ar konservantų. Jie gali veikti kaip dirgikliai ar alergenai.

Prevencijai ar iš karto po diskomforto makštyje simptomų atsiradimo naudokite produktus su probiotikais. Probiotikai skatina gerųjų bakterijų augimą bei padeda palaikyti makšties mikrofloros pusiausvyrą.


"Netinkami higienos įpročiai gali padaryti daugiau žalos, nei pilnas higienos normų nesilaikymas. Tai vyksta dėl agresyvaus paprasto muilo ir detergentų poveikio."